2006/08/25

写完了! I have finished my dissertation



论文的初稿在8月16日完成,比预料的时间表迟一天,修修改改一个星期后,终于可以拿去装订了。

真的不敢相信,我来英国就快一年了... ...
一年前,S叫我“有多远,走多远,再也不要回来这个鬼地方。”
一年后,我禁不住问,蓝天底下,真的有天堂吗?

即将要启程,回去那个“鬼地方”了。

Finally, I have completed my 11,000 words dissertation. I shall submit it after binding.

Time files, my "adventure" in the UK has come to the end.
Last Sept, before boarding, S told me, "go as far as you can, never come back again..."
At this moment, I am wondering : Can we really find a paradise in the world?

Time to set off. I shall be going back to that place like a "hell" soon.

#

8 comments:

Anonymous said...

如果有天堂,也不会白白给你的。你就是天堂。天堂在心里。

Anonymous said...

無論如何,完成論文,是件可喜的事.
恭喜

Anonymous said...

Halo.. It's great that to heard you had finished your paper... By the way wish you good luck and all the best... Seem that you back to MY early than me.. So we meet next year March lar.. Don't forget... This is our date... haha...^^

JJ, Round Round, Little Moon said...

玩了这么久也该回来了吧?
这里不会让你寂寞的。

Anonymous said...

是不是天堂﹐在心裡面。
心理有鬼﹐到那裡都是鬼地方﹐哈哈。
這裡現在不是鬼地方﹐因為鬼出門﹐都怕被掠奪。

邓晓璇 Thing Siew Shuen said...

嘻嘻,
有点忐忑不安,
有点紧张,
有点害怕。。。
但期待与朋友们的重逢!!

Russia,你那句“鬼出门都怕被掠夺”实在传神!!

Anonymous said...

曉璇,妳好~
很高興知道妳已完成論文了。也很羨慕妳。
因為我昨天才完成辦理台師大碩士班的入學手續。對我來說,撰寫論文還是很遙遠的事。而作為非科班出身的我,其實已開始對即將開課的日子很焦慮了︰(
無論如何,難得今天無意間來到妳這,就給妳道賀。

邓晓璇 Thing Siew Shuen said...

源恭!听口气你好像人在台湾了!台湾的硕士应该是至少两年,我才羡慕呢!英国的一年制硕士课程(实质上只上课半年)对我而言太不足够了,很多东西来不及累积,感觉很匆忙。无论如何,相信你一定会很享受使用自己的语言学习的过程,这也是你的梦想,不是吗?