2006/05/27

医院的厨房 Kitchen in the hospital

在医院打工也有一个星期了,鸡手鸭脚的我今天还是忘了不必对厨师说明是糖尿病人的食物,只需在病人只能吃软性食物或液体食物的情况时才特别交待主厨。医院准备给糖尿病人的食物,除了甜品分成两种,主菜是适合他们的。

厨房助理工作有些繁锁,之前,我不断祈求老天爷让我找到一份有得吃的工作,那我就可以省下买食物的钱。果然,给我找到了医院这份工作,代价就是每天忙碌的4小时,没一刻喘气的机会。

最让我感到压力的是向病人落单、送上食物,深怕拿错甜品、拿错咖啡或茶,今天就差点拿了一个面包给一位只能吃液状食物的病人。此外,也要特别注意那些属于NBM(不能进食)的病人。

有时,病人喃喃自语时,我根本听不懂。一位老奶奶每次只会流着眼泪问我们:“你们打电话通知了我的先生吗?他说他会送食物过来”。这几天我值日时,我们端上的食物她从来没动过。

送完晚餐后,要再回病房收回碗碟,然后,再送上茶或咖啡或巧克力,绕一圈后,再回去收回杯子。要让厨柜保持亮晶晶,地板要干爽...

厨房的前辈们个个都很有耐心。我要小心翼翼,又担心自己怠慢。他们总是说,没关系,有一天,你会熟悉一切的。

厨师为病人准备的都是英国食物,这五天下来,英国食物的名字我都快记熟了。昨天有LASAGNE, BROCOLLI and HERB QUICHE, 今天有BRAISED SAUSAGES 和 CHEESE TORTELLINI... ...

本来,我最不愿意做的事就是倒掉食物,然而,这几个月,我一次又一次地因为工作而需要把食物倒掉。这一次,在医院把食物倒掉,那种感觉与上次在自助餐馆工作时,倒掉食物有点不同。
原来,再美味的食物,在那些没有食欲的病人面前,一点价值也没有。
我也发现,那些身边有家人的病人胃口比较好。

老天爷,也请您保佑我的家人、朋友,身体健康,平安。

Today is the fifth day since I started to work in the hospital as a catering assistant. Still, I feel panic and stressful during the working hours. I am afraid that I might serve wrong food to patient who is only allowed to “soft diet”, “dysphagia soft” or “diabetes diet ”. In hospital, apart from desserts, main courses are all suitable for diabetic patients, I just need to inform the chef when the patient is soft diet or dysphagia.

Before that, I had been looking for a job that provides food, so that I do not have to spend too much on food. As a result, I’ve got the job in the kitchen of hospital. I really need to be aware of the different diets that patients have.Today, I nearly gave a roll to a patient who is on “dysphagia soft diet”. Nil By Mouth(NBM) is another type of patients who cannot eat anything.

Sometimes, it is difficult to understand when the patients are murmuring themselves. I felt sad when I saw an old lady kept asking us “Did you call my husband? … …”, these two days, she never touched the dinner.

Serving food, collecting trays, washing dishes, serving tea/coffee/hot chocolate, collecting cups, cleaning kitchen have become my daily work. Senior are nice and always tolerance, I always ask, “Am I too slow?”they always tell me : “Don’t panic, you are good.” , when I forgot something, they said, “Don’t worry, you will reach there one day.” They always call each other “sweetheart”, “dear”, “darling”, and “babe”, like a family. Maybe because hospital is a sensitive area, therefore, people are trying to create a happy working environment to avoid any unpleasant incidents.

This is also a good chance to make myself familiar with British food. I can now remember the names like Lasagne, Broccoli and Herb Quiche, Braised Sausages, Cheese Tortellini... ...

When I saw those patients who have no appetite to eat, and I have to throw the food away, the feeling is different from when I worked and threw away the food in the buffet restaurant. Suddenly, I realized that our health is so important.

I hope that my family and friends always be blessed with a happy and healthy life.

5 comments:

Anonymous said...

我覺得你真的很棒﹐說不出具體的棒﹐總之﹐從你的blog﹐你的工作﹐生活。。。。。
我覺得很有意義﹐那是我一輩子也不可能做到的事。

加油﹗﹗﹗

希望你的人生更美好。

邓晓璇 Thing Siew Shuen said...

这些杂七 杂八的经验虽然很有意义,但是依据主流市场的人生准则,我可算是一事无成...

Anonymous said...

你什么时候主流过?你在意主流吗?
白痴,过了就没有了。
加油啦!

Anonymous said...

你已经很有成就了!

邓晓璇 Thing Siew Shuen said...

什么是成就?